суббота, 5 марта 2016 г.

Корекційно- відновлювальна робота

ЗАНЯТТЯ

Розвиток навичок самостійності й умінь приймати рішення в ризикованих ситуаціях

Мета: розвивати навички самостійності й уміння приймати ризиковані рішення.
Завдання: розвивати довільність, самокон­троль, увагу, паралінгвістичні способи спілку­вання; формувати адекватну самооцінку, підви­щувати впевненість у собі.
Матеріали: магнітофон, касета із записом релаксаційної музики.
Вправа «Чарівне слово»
Діти й ведучий стають у коло. Ведучий пояс­нює, що він показуватиме різні рухи, а діти мають їх повторювати, але тільки в тому випадку, якщо він скаже «будь ласка». Інакше діти не рухаються. «Чарівне» слово ведучий говорить у довільному порядку, через 1—5 рухів.
Вправа «Ну ж бо, відгадай»
Діти об'єднуються у дві підгрупи. Перша потайки від іншої загадує якийсь предмет. Інша підгрупа має його відгадати, ставлячи навідні запитання. На них перша підгрупа має право відповідати тільки «так» або «ні». Діти першої підгрупи ста­ють в одну лінію одне за одним, навпроти них стають діти з іншої підгрупи. Спочатку запитує дитина із другої підгрупи: «Воно живе?». Перша дитина з першої підгрупи відповідає: «Так». Потім запитує друга дитина із другої підгрупи: «Я його бачив?». Друга дитина з першої підгрупи відпові­дає: «Так» і т. д. Після того, як предмет відгада­ють, підгрупи міняються ролями. Рекомендуємо загадувати відомі всім предмети.
Гра «Змійка»
Діти обирають ведучого, стають за ним у коло­ну, кладуть руки на плечі попередньому учаснику гри. У такому положенні вони мають долати різні перешкоди: піднятися на пуфик і зійти з нього, проповзти під столом, обігнути уявне озеро тощо. Гра повторюється. Кожен із дітей має побувати в ролі ведучого.
Етюд «Що може Марічка?»
Марічка дуже боялася застуди. Дорослі часто повторювали їй, що вона слабенька й тому має берегти своє здоров'я. Дівчинка із заздрістю ди­вилася у вікно на однолітків, яким навіть у сильні морози дозволяли гуляти на вулиці. Тільки їй не можна. Сльози стояли в очах Марічки. І от одного разу вона вирішила...
Психолог. Придумайте оповідання далі. Розіграйте по ролях різні варіанти розвитку сю­жету. Обговоріть їхню ефективність у групі.
Вправа «Іноземець»
Психолог. Уявіть, що до нас у гості приїхав іноземець, який не знає української мови, а ви не знаєте його рідної. Спробуйте поспілкуватися з ним, покажіть вашу кімнату, іграшки, запро­сіть пообідати. Пам'ятайте, що все це потрібно робити мовчки.
Вправа «Незвичайна веселка»
Лунає спокійна музика.
Психолог. Ляжте зручно, розслабтеся, дихайте рівно і глибоко. Заплющте очі. Уявіть, що перед вами — незвичайна веселка. Перший колір — бла­китний. Він може бути м'яким і заспокійливим, як гірський потічок! Блакитний приємно пестить око у спеку, він освіжає, як купання в озері. Від­чуйте цю свіжість. Наступний — жовтий. Жовтий приносить нам радість, він зігріває нас, як со­нечко, він нагадує нам ніжне пухнасте курчатко, і ми усміхаємося. Якщо нам сумно й самотньо, він піднімає настрій. Зелений — колір м'якої галявини, листя і теплого літа. Якщо нам не по­гано і ми почуваємося невпевнено, зелений колір допоможе. Розплющте очі. Що ви відчували, коли уявляли собі, що дивитеся на блакитний, жовтий і зелений кольори? Візьміть із собою ці відчуття на весь день.

Комментариев нет:

Отправить комментарий